(70
годин / 2 години на тиждень)
Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 –
9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти
і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Підручник 7 клас. Зарубіжна література. Підручник, 2021 (Ніколенко О. М.), Грамота.
(або 2015 р.)
|
Тема |
|
1 |
Розділ 1. Вступ (2 год.) Оригінал і
переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. (ТЛ) Поглиблення
понять про оригінал і переклад. Переспів. (ЛК) Роль художніх перекладів у
розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами. (УС) Основні
відомості про розвиток української
перекладацької традиції.
Майстри художнього перекладу.
(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу і художнього
перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. |
|
2 |
Розділ 2. Жанр балади у
європейських літературах (10 годин). Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. «Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.
Образ народного захисника Робіна Гуда. |
|
3 |
«Король
Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
|
4 |
Ф. Шиллер.
«Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ
справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. |
|
5 |
Урок розвитку мовлення 1 (писемний).
Твір за
баладою Ф. Шиллера «Рукавичка» |
|
6 |
А.
Міцкевич. «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.
Міцкевича. А. Міцкевич і Україна.
Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові
в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудка). Українські
образи й мотиви в баладі А. Міцкевича «Світязь». |
|
7 |
А.
Міцкевич. «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
|
8 |
Р.
Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і
син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього
героїзму в захисті національних цінностей. |
|
9 |
Р.
Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Утвердження духовної сили пиктів,
їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
|
10 |
Контрольна робота 1. «Вступ. Балади» .Тест. |
|
11 |
Урок позакласного читання 1. Ж. Верн. «Двадцять тисяч льє під водою» |
|
12 |
Розділ 3.
Історичне минуле в літературі (10 год.) В. Скотт – засновник
історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». (ТЛ)
Поглиблення понять про роман (історичний роман). Види і функції пейзажу у творі. Початкові поняття
про художній час, художній простір. (УС) Висловлювання українських митців про
В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. |
|
13 |
В. Скотт.
«Айвенго». Динаміка сюжету і гумор. Робота над змістом роману |
|
14 |
В. Скотт.
«Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення
образу в романі В. Скотта «Айвенго» |
|
15 |
В. Скотт.
«Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і
підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа,
Моріса де Брасі. |
|
16 |
В. Скотт. «Айвенго». Ідея віротерпимості в романі В. Скотта «Айвенго».
Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі. (ЕК) Порівняння образів персонажів
(Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення
літературних творів із їх утіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр,
ілюстрації та ін.). |
|
17 |
Історичний
колорит роману В. Скотта «Айвенго» і засоби його створення. Динамика сюжету і гумор |
|
18 |
Урок позакласного читання 2. О. Дюма. «Три мушкетери» |
|
19 |
Друга
світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський. «Пісня про
солдатів Вестерплятте». |
|
20 |
А. Марґул-Шпербер. «Про назву
концтабору Бухенвальд» або І. Вайсґлас. «Круки». (ЛК) Культура проти війни (твори
живопису, музики, кіно, в яких викривається фашизм). Зображення трагедії
Другої світової війни з різних боків Європи.
|
|
21 |
Д. Бойн. «Хлопчик
у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі
дітей і дорослих. |
|
22 |
Д. Бойн.
«Хлопчик у смугастій піжамі». Теми нацизму та Голокосту в повісті. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик
Шмуль),їхня дружба і взаємодопомога. |
|
23 |
Д. Бойн.
«Хлопчик у смугастій піжамі». Ідея рівності представників
різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як
відображення злочинів фашизму. |
|
24 |
Контрольна робота 2. «Історичне минуле в літературі.Тест. |
|
25 |
Розділ 4. Духовне випробування людини (6
год.). Дж. Олдрідж. «Останній дюйм».
Проблема взаємин між батьками й дітьми. (ЛК) Втілення творів Дж.
Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). (УС) Дж. Олдрідж і Україна.
Українські переклади творів митців. |
|
26 |
Дж.
Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена
і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань. |
|
27 |
Дж.
Олдрідж. «Останній дюйм». Здатність людей до порозуміння. Утвердження
сімейних цінностей. |
|
28 |
Урок розвитку мовлення 2 (усний). Підготовка до твору-роздуму |
|
29 |
Контрольна робота 3. Твір-роздум на літературну тему |
|
30 |
Р.
Кіплінг. «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної
стійкості у вірші. Сюжет і композиція вірша. |
|
31 |
Р. Кіплінг. «Якщо…». Художні особливості твору, його провідна ідея
(людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати
вірність моральним принципам). Вивчити
напам’ять вірш Р. Кіплінга «Якщо…» (ЕК) Порівняння
оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців. |
|
32 |
Р.
Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу
в творі. Антитези у творі. Ідеї миру
і дружби. Динаміка образів головних
героїв (Камаль, полковничий син). (ТЛ)
Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш. |
|
33 |
Розділ 5. Дружба і кохання (9 год.) Вірші зарубіжних поетів про дружбу
і кохання Р. Бернс. «Моя любов» |
|
34 |
Г. Гейне. «Коли
настав чудовий май…» Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.
Напам’ять: 1 вірш на тему дружби і кохання (за вибором учня) |
|
35 |
Урок виразного читання 2 віршів про дружбу і кохання |
|
36 |
У. Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині
та у школі. |
|
37 |
У. Старк. «Диваки і зануди». Стосунки Симони з однолітками. |
|
38 |
У. Старк. «Диваки і зануди». Складний шлях героїні до усвідомлення
власної сутності. |
|
39 |
У. Старк. «Диваки і зануди». Роль дідуся в сюжеті твору. |
|
40 |
У. Старк. «Диваки і зануди». Тема перших почуттів підлітків. |
|
41 |
Контрольна робота 4. «Дружба й кохання» Тест. |
|
42 |
Урок позакласного читання 3. У. Старк. « Мій друг Персі, Бофало Біл і я» |
|
43 |
Розділ 6. Літературний детектив (5 год.)
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття
детективів. ». Е. По – засновник жанру
детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті Е. По «Золотий
жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді». (УС) Українські
письменники – майстри детективного жанру. |
|
44 |
Створення
емоційної напруги, таємничої атмосфери в повісті Е. По «Золотий жук». Образи
Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
|
45 |
А. К. Дойл – відомий автор класичних детективів,
популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції
оповідань про Шерлока Холмса. (ЛК) Відомі екранізації творів Е.А. По і А.К.
Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор,
Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон), Росії
(Москва). Пам’ятники письменникам та
їхнім героям. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння
літературних детективів з екранізаціями. |
|
46 |
Шерлок Холмс як безпосередній
учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
|
47 |
Сутність
«дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили
інтелекту і моральних якостей. |
|
48 |
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом
створення атмосфери таємничості. (ТЛ) Оповідач і розповідач.
Початкове поняття про точку зору. |
|
49 |
Урок розвитку мовлення 3 (усний). Створення власної детективної історії |
|
50 |
Урок розвитку мовлення 4
(писемний). Написання
власної детективної історії |
|
51 |
Розділ 7. Світова новела (6 год.) Новела як
літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер
новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». (ТЛ) Поглиблення понять
про оповідача і розповідача, точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Музей
О. Генрі в США (Остін). (УС) Українські письменники – майстри новели. |
|
52 |
Біблійні
мотиви в новелі О. Генрі «Дари волхвів», художні деталі. (ЛК) Біблія
(«Поклоніння волхвів»). Музей О. Генрі в США (Остін). |
|
53 |
Новела О.
Генрі «Останній листок». Робота над змістом. Особливості
художньої мови новели, розповідач. |
|
54 |
О. Генрі
«Останній листок». Образи дівчат, їх динаміка. Специфіка розкриття образу Бермана
(непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
|
55 |
Контрольна робота 5. Твір-роздум на літературну тему |
|
56 |
Урок позакласного читання 4. Г. Дж. Уеллс – видатний англійський фантаст. Г. Уеллс.
«Невидимець» |
|
57 |
Точка зору
дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їх сприйняття
персонажами. Оповідач твору (батько). |
|
58 |
Особливості
дитячого світу в оповіданні Г. Дж.
Уеллса «Чарівна крамниця». Роль
елементів фантастики. |
|
59 |
Майстер
японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі
«Павутинка». (ЛК) Древні храми-музеї
Японії. |
|
60 |
Р.
Акутагава. «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи
новели (Будда, Кандата). |
|
61 |
Розділ 8. Сучасна література. Я і світ (6 год.)
Роздуми про майбутнє людини і людства в оповіданні А. Азімова «Фах». (ТЛ)
Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.
Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового
мистецтва. |
|
62 |
Проблема
духовної реалізації людини в оповіданні А. Азімова «Фах». Образ Джорджа
Плейтена. |
|
63 |
Утвердження
сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей
в оповіданні А. Азімова «Фах». |
|
64 |
К. Функе.
«Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. |
|
65 |
Образ Меґі
– дівчинки, котра любить читати. Її
пригоди й духовне випробування. (ЛК)
Коло читання підлітків у різних
країнах. (УС) Бібліотеки України.
Сучасні літературні видання для дітей і підлітків. |
|
66 |
Поєднання
уявного і реального світів у творі К. Функе. «Чорнильне серце». (ЕК)
Порівняння оригіналів і художніх
перекладів (окремих фрагментів). Порівняння образів підлітків у творах. |
|
67 |
Контрольна робота 6. Сучасна література (тестові й
письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
68 |
Розділ 9. Підсумки (2 год.) Узагальнення та
систематизація навчального матеріалу. |
|
69 |
Узагальнення
та систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
Підсумковий
урок |
|
Календарно- тематичне планування. Зарубіжна-література.7 клас. 2022-2023 навчальний рік |
Немає коментарів:
Дописати коментар