|
Тема
|
1
|
Розділ 1. Вступ (2 год.) Література як вид мистецтва.
|
2
|
Художній образ
|
3
|
Розділ 2. Міфи народів світу (7 год.) Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних
народів. Грецькі міфи. Міф про Прометея.
|
4
|
Грецькі міфи. Міфи про Геракла (1-2 міфи).
|
5
|
Грецькі міфи. «Дедал та Ікар»: уславлення винахідливості людського розуму в міфі про Дедала.
|
6
|
Грецькі міфи. «Нарцис».
|
7
|
Грецькі міфи. «Пігмаліон і Галатея».
|
8
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи
(2-3 за вибором учителя).
|
9
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2
за вибором учителя).
|
10
|
Розділ 3. Мудрість байки (3
год.). Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості
художньої будови, повчальний зміст. Езоп. Байки «Лисиця і виноград», «Вовк
і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя).
Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість,
жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
|
11
|
Жан де Лафонтен.
«Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в
байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору.
|
12
|
Урок позакласного читання 1.
Особливості виразного читання байок. Виразне читання байок Жана де Лафонтена (за вибором)
|
13
|
Контрольна робота 1. Вступ. Міфи народів світу. Мудрість
байки (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)
|
14
|
Розділ 4. Пригоди і фантастика (16 год.) Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету в творі.
|
15
|
Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів». Система образів (Джим Хокінс і його товариші).
|
16
|
Р. Л. Стівенсон. «Острів скарбів». Система образів (пірат Сільвер та його поплічники)
|
17
|
Джим Хокінс. Етапи духовного зростання героя
|
18
|
Урок розвитку мовлення 1 (усний). Складання плану характеристики літературного героя
|
19
|
Контрольна робота 2. Письмовий твір-характеристика літературного героя (за романом Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»)
|
20
|
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті (УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон).
|
21
|
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Робота над змістом
|
22
|
Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі й просторі.
|
23
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
|
24
|
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
|
25
|
Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Твір за повістю Ч. Діккенса «Різдвяна
пісня в прозі»
|
26
|
М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом».
Сюжет. Народні традиції та звичаї у творі
|
27
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет. Тема кохання. Образи Оксани і
Вакули
|
28
|
казки) М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті.
Елементи фольклору (традиційні образи — відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні
символи; елементи
|
29
|
Контрольна робота 3 . Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс. М.
Гоголь (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами).
|
30
|
Урок позакласного читання 2. Дж. К. Роулінґ –
авторка книг про маленького чарівника Гаррі Поттера. «Гаррі Поттер і
філософський камінь». Поняття про фентезі.
(ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та
ін.), комп’ютерних іграх тощо. Початкове уявлення про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.
|
31
|
Дж. К. Роулінґ. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Гаррі у маглів.
|
32
|
Дж. К. Роулінґ. «Гаррі Поттер і філософський камінь». Гаррі у Гогвордсі.
Дружба трьох грифіндорців.
|
33
|
Розділ 5. Людські стосунки (12 год.) Джек
Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у
творі. Характеристика героїв твору.
|
34
|
Джек Лондон. «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення
назви оповідання.
|
35
|
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет
твору
|
36
|
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Робота над змістом
|
37
|
О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Образи персонажів,
засоби їх створення. Роль художніх деталей у творі.
|
38
|
В. Г. Короленко. «Сліпий
музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва. (ТЛ) Притча. (УС) В.Г. Короленко і Україна.
|
39
|
В. Г. Короленко. «Сліпий
музикант». Робота над змістом.
|
40
|
В. Г. Короленко. «Сліпий
музикант». Петро Попельський та Евеліна.
|
41
|
В. Г. Короленко. «Сліпий
музикант». Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.
|
42
|
В. Г. Короленко. «Сліпий
музикант». Українська природа, народні
образи й традиції в повісті.
|
43
|
Контрольна робота 4. Письмовий відгук на
прочитаний твір А. Чехова або В. Короленка. Поняття про буктрейлер
|
44
|
Урок позакласного читання 3. О. Беляєв. «Людина-амфібія». Історія створення книги
|
45
|
О. Беляєв. «Людина-амфібія». Робота над змістом
|
46
|
О. Беляєв. «Людина-амфі бія».
Робота над змістом
|
47
|
Розділ 6. Поетичне бачення
світу. М. Басьо. Хайку. Лаконізм форми та
широта художнього змісту хайку.
|
48
|
М. Басьо. Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії
митця. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних
культурах.
|
49
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі.
Підтекст. Напамять: хайку ( 3-4 за вибором учня)
|
50
|
Урок виразного читання 2. Виразне читання (напам’ять) та аналіз
хайку.
|
51
|
Урок розвитку мовлення 3 (писемний). Складання власних хайку
|
52
|
Р. Бернс. «Моє серце в
верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний
край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети,
повтори та ін.). Напамять: Р. Бернс.
«Моє серце в верховині…». (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів.
|
53
|
Урок виразного читання 3. Виразне читання (напам’ять) вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині…»
|
54
|
Д. Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.
|
55
|
Д. Родарі. «Листівки з видами міст». Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. (ТЛ) Хайку, поема, ліричний герой.
|
56
|
Контрольна робота 5. Поетичне бачення світу (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами).
|
57
|
Розділ 7. Образ майбутнього в літературі (4 год.) Р. Д. Бредбері.
«Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. (ТЛ)
Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис,
кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для
дітей.
|
58
|
Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу
Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
|
59
|
Р. Шеклі. «Запах думок».
Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування
Кліві.
|
60
|
Р. Шеклі. «Запах думок». Роздуми
автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра
в перемогу людського розуму. (ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи
майбутнього в літературі та інших
видах мистецтва
|
61
|
Контрольна робота 6. Р. Бредбері. Р. Шеклі
(тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами).
|
62
|
Розділ 8. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 год.). А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Основні відомості
про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.
(УС) Сучасна українська література для
дітей і про дітей. (ЕК) Порівняння образів дітей у творах українських і
зарубіжних авторів.
|
63
|
А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Моральні цінності у творі А. Ліндгрен.
Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
|
64
|
К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки» . Незвичайність образу
Конрада, риси його характеру (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман).
|
65
|
К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Робота над змістом.
|
66
|
К. Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Конрад і його становлення
у світі.
|
67
|
Урок позакласного читання 4. Нестлінгер К. «Гном у голові»
|
68
|
Урок розвитку мовлення 4 (усний). Створення кіносценарію за мотивами
літературного твору
|
69
|
Розділ 9. Підсумки (2 год.) Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
70
|
Планування літературного читання («Ми - семикласники»: знайомство із
творами, що вивчатимуться в 7 класі)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар