Література 5 клас

                          Календарне- тематичне планування 2022-2023 навчальний рік

5 клас

Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)

Підручник .Зарубіжна література (Ніколенко) 5 клас 2022

 1,5 год. на тиждень. 

КТП 5 кл Зарубіжна література

 

       Створення фанфіків на уроках літератури як один із засобів розширення читацької свідомості учнів

          

                             Немає  абстрактного  учня, і  виховання  полягає  в  тому, щоб  розкривати  сили  й  можливості  кожного  учня, дати  йому  радість  успіху в  розумовій  праці…

                                                                         В. Сухомлинський

        Фанфік або фанфікшн (від англ. fan — фанат і fiction — художня література) –  різновид творчості фанатів популярних творів мистецтва, похідний літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі (як правило, літературному або кінематографічному), використовує його ідеї сюжету і (або) персонажів.

        Формування пізнавальних умінь і навичок у процесі написання фанфіка

 

        Використання фанфіку на уроках літератури дозволить:

•підвищити інтерес до читання художніх творів;

•створювати «ситуації успіху» для учнів, які не впевненні в собі, мають низьку самооцінку, не активні на уроці;

•формувати критичне мислення;

•розвивати читацьку зіркість, розуміння внутрішньої логіки й визначеності твору як на рівні сюжету, так і на рівні характерів;

•побороти списування;

•поглибити знання з теорії літератури.

•розвиває творчі здібності;

•потребує самостійної роботи у виборі тем, образів;

•навчає вмінню лаконічно висловлюватися;

•формує інтерес, бажання розвиватися, бачити свої успіхи;

•виховує самооцінку, надає можливість побачити свої здібності, розвиває впевненість у  собі.

        Переваги і можливості фанфіку:

•вимагає від дітей знання оригінального твору;

•змушує шукати «своє» серед «чужого»;

•викликає на герць авторитет автора, тому сприяє самореалізації;

•дає можливість оцінити чужу працю і талант;

•розвиває або породжує нові чуттєві струни дитячої душі;

•допомагає вжитися в образ, зрозуміти сутність героя зсередини;

•навчає звертати увагу на «інший бік медалі», знайти новий ракурс;

•спонукає роздивитися деталь, яку залишив на узбіччі майстер для

читачів;

•вдосконалює творчі здібності дітей.

Який творчий прийом автор може застосувати:

 

        лист герою твору або письменнику;

        зустріч і розмова із персонажем твору в наші дні;

        розповідь про те, що могло статися з героями твору через багато років;

. написати своє продовження твору;

    Чітко визначити обсяг письмової роботи та термін її виконання.

 

   У шкільній практиці доречно використовувати такі жанри фанфіку:

 

Екшен — фанфіки з динамічним сюжетом. Стосункам між персонажами приділено небагато уваги.

Альтернативні реальності  –автор створює неіснуючий  в реальності і у творі всесвіт, зберігаючи при цьому героїв.

Гумор  — гумористичний фанфік.

Пародія — комічне або сатиричне наслідування оригінального твору.

Смарм  — фанфік, у якому герої розуміють важливість дружби.

 

Приклад фанфіка до твору «Поліліанна» Е. Портер.

   Полліанні захотілося мати друзів її віку і вона поїхала в столицю. У столиці Полліанна зустріла багато людей, але їй більше усіх сподобалися Беккі і Том, у якого прізвище Сойєр. Том зрозумів, що закохався в Поллиіанну. Він почав знайомитися з Полліанною і в цей же час з нею трохи загравати. Полліанна зрозуміла, що їй теж подобається Том, але одночасно думала:

- А як же Беккі? Я не можу просто так Тома забрати у неї. - Полліанна ледве-ледве стримала свої сльози і втекла.

 Том говорить: "Беккі, я зараз повернуся, я наздожену Полліанну. Беккі відповіла: « Том, вона уміла, смілива і хороша дівчинка, чого ти до неї причепився?»

 Том проігнорував останні слова Беккі і побіг за Полліанною:

 -  Полліанно, постій, - сказав Том, - я хочу сказати, що ти мені подобаєшся. - -Я теж повинна тобі сказати, що ти мені подобаєшся і я здається закохалася в тебе, але я не можу тебе любити, тому що у тебе є Беккі, якій ти теж подобаєшся.

 - Давай завтра прийдемо до парку, який біля футбольного стадіону і поговоримо без Беккі? - запитав Том.

- Добре, - відповіла Полліанна.

- О котрій? - запитала Полліанна.

- Давай десь після сніданку?

 - Давай, - погодилася Полліанна.

Немає коментарів:

Дописати коментар