Календарне- тематичне планування 2022-2023 навчальний рік
5
клас
Модельна
навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної
середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В.,
Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г.,
Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) «Рекомендовано Міністерством
освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.
2021 № 795)
Підручник .Зарубіжна література (Ніколенко) 5 клас 2022
1,5 год. на тиждень.
Немає
абстрактного учня, і виховання полягає в тому,
щоб розкривати сили й можливості кожного
учня, дати йому радість успіху в розумовій праці…
В. Сухомлинський
Фанфік або фанфікшн (від англ. fan — фанат і fiction —
художня література) – різновид творчості фанатів популярних творів
мистецтва, похідний літературний твір, заснований на якомусь оригінальному
творі (як правило, літературному або кінематографічному), використовує його
ідеї сюжету і (або) персонажів.
Формування пізнавальних умінь і навичок
у процесі написання фанфіка
Використання фанфіку на уроках
літератури дозволить:
•підвищити інтерес до читання
художніх творів;
•створювати «ситуації успіху» для
учнів, які не впевненні в собі, мають низьку самооцінку, не активні на уроці;
•формувати критичне мислення;
•розвивати читацьку зіркість,
розуміння внутрішньої логіки й визначеності твору як на рівні сюжету, так і на
рівні характерів;
•побороти списування;
•поглибити знання з теорії
літератури.
•розвиває творчі здібності;
•потребує самостійної роботи у
виборі тем, образів;
•навчає вмінню лаконічно
висловлюватися;
•формує інтерес, бажання
розвиватися, бачити свої успіхи;
•виховує самооцінку, надає
можливість побачити свої здібності, розвиває впевненість у собі.
Переваги і можливості фанфіку:
•вимагає від дітей знання
оригінального твору;
•змушує шукати «своє» серед
«чужого»;
•викликає на герць авторитет
автора, тому сприяє самореалізації;
•дає можливість оцінити чужу
працю і талант;
•розвиває або породжує нові
чуттєві струни дитячої душі;
•допомагає вжитися в образ,
зрозуміти сутність героя зсередини;
•навчає звертати увагу на «інший
бік медалі», знайти новий ракурс;
•спонукає роздивитися деталь, яку
залишив на узбіччі майстер для
читачів;
•вдосконалює творчі здібності
дітей.
Який
творчий прийом автор може застосувати:
•
лист герою
твору або письменнику;
•
зустріч і
розмова із персонажем твору в наші дні;
•
розповідь
про те, що могло статися з героями твору через багато років;
. написати своє продовження твору;
Чітко визначити обсяг письмової роботи та
термін її виконання.
У шкільній
практиці доречно використовувати такі жанри фанфіку:
Екшен — фанфіки з динамічним сюжетом. Стосункам між персонажами приділено
небагато уваги.
Альтернативні реальності –автор створює неіснуючий в реальності
і у творі всесвіт, зберігаючи при цьому героїв.
Гумор — гумористичний фанфік.
Пародія — комічне або сатиричне наслідування оригінального твору.
Смарм — фанфік, у якому герої розуміють
важливість дружби.
Приклад фанфіка до твору «Поліліанна» Е. Портер.
Полліанні захотілося мати друзів її віку і
вона поїхала в столицю. У столиці Полліанна зустріла багато людей, але їй
більше усіх сподобалися Беккі і Том, у якого прізвище Сойєр. Том зрозумів, що
закохався в Поллиіанну. Він почав знайомитися з Полліанною і в цей же час з нею
трохи загравати. Полліанна зрозуміла, що їй теж подобається Том, але одночасно
думала:
- А як же Беккі? Я
не можу просто так Тома забрати у неї. - Полліанна ледве-ледве стримала свої
сльози і втекла.
Том говорить: "Беккі, я зараз повернуся,
я наздожену Полліанну. Беккі відповіла: « Том, вона уміла, смілива і хороша
дівчинка, чого ти до неї причепився?»
Том проігнорував останні слова Беккі і побіг
за Полліанною:
- Полліанно, постій, - сказав Том, - я хочу
сказати, що ти мені подобаєшся. - -Я теж повинна тобі сказати, що ти мені
подобаєшся і я здається закохалася в тебе, але я не можу тебе любити, тому що у
тебе є Беккі, якій ти теж подобаєшся.
- Давай завтра прийдемо до парку, який біля
футбольного стадіону і поговоримо без Беккі? - запитав Том.
- Добре, -
відповіла Полліанна.
- О котрій? -
запитала Полліанна.
- Давай десь після
сніданку?
- Давай, - погодилася Полліанна.
Немає коментарів:
Дописати коментар